Профессиональная конференция по управлению интернет-проектами

19 и 20 сентября 2011

Leaning your organization

Доклад принят в Программу конференции
Алексей Лосев (Маркет позволяет покупателям заказывать товары прямо из дома и получать заказы по всей стране, а партнерам — развивать свой бизнес, повышая продажи и привлекая новых клиентов. Для этого команда Маркета строит архитектуру так, чтобы можно было быстро делать новые фичи и не ломать важные сценарии, учится выдерживать многократный рост нагрузки и не перерасходовать ресурсы, следит, чтобы сайт Маркета работал как надо. У них есть целый арсенал технологий: микросервисы и микрофронты, тыквы и gracefull degradation, отложенная обработка запросов и автоматические системы нагрузочного тестирования. Изменяют архитектуру всех сервисов Маркета и помогают продуктовым командам быстро и безопасно развиваться.)
Алексей Лосев

How fast can you deliver your software? When time-to-market is a success factor, we’re looking for ways to optimize development process to shorten delivery time. We’re buying faster computers, new software and hiring additional testers to make sure our product will be ready on time. However way too often by concentrating on development process only, we forget to look at other areas. Is the efficiency of our developers real problem, or should we search for causes somewhere else? Maybe it’s the approval process that takes too long, or we’re developing wrong thing trying to catch up with our competitors rather than looking for our own solution. During this presentation you’ll learn how Toyota and other Lean companies are analysing their processes searching for inefficiencies. You’ll hear real examples on how valuable time can be wasted, and what can be done to deliver better software faster.

Audience:

Development executives, development managers and line managers, quality engineers, project managers and all others interested in improving the process of software development.

Комментарии